Se vorbeste in fiecare zi in revistele de specialitate si in ziare de marile progrese realizate de televiziune. S-a izbutit a se reproduce imagini clare, pe un ecran destul de mare, s-au infiintat chiar posturi de televiziune, insa se spune ca aceasta descoperire nu a ajuns inca la perfectionarea care i-ar ingadui sa fie raspandita in masele largi ale publicului.
In realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Televiziunea este astazi tot atât de perfectionata ca si radioul sau cinematograful sonor. Se pot transmite imaginile pe un ecran de 5/5 m. sau pe unul 1/1 in mod perfect.
Transmisiunea stirilor, chiar in ziua in care s-au produs faptele este, fara indoiala, unul din pretioasele merite ale radiodifuziunii. Ziarul vorbit in fata microfonului are, fata de ziarul imprimat, avantajul acestei rapiditati in raspandirea informatiilor. Cu toata viteza prodigioasa a rotativelor moderne, care permit cotidianelor sa apara in editii speciale, cu o intarziere mai mica de o ora de la savarsirea unui eveniment de seama, cititorul situat in zone indepartate nu poate sa fie informat de ceea ce se petrece in lume decât dupa un interval de mai multe ore, uneori chiar si o zi intreaga. Undele electrice, care brazdeaza vazduhul cu iuteala fulgerului, au simplificat mult problema.
Radiojurnalul ne pune in contact, moment cu moment, cu tot ceea ce se petrece in orice punct al globului. Si nu e nevoie ca auditorul sa se gaseasca intr-o metropola. El poate locui in coltul cel mai parasit din provincie si, totusi, sa beneficieze, in aceeasi masura, de inventia lui Marconi.
Daca ziaru1 vorbit reprezinta o adevarata revolutie in serviciul raspandirii stirior, iar reportajul la microfon a devenit astazi una din cele mai bune surse de documentare directa asupra diverselor aspecte ale vietii moderne, putem inregistra acum un alt progres imbucurator, in aceasta directie. Televiziunea, transmisiunea la distanta a imaginilor pe calea undelor, face posibila informarea imediata. Jurnalul sonar care alcatuieste, fara indoiala, o atractie a ecranului, este mai mult un fel de "conserva". Dar el reda imagini si sunete inregistrate intr-un anumit loc, intr-un anumit moment, spre a fi apoi difuzate mai târziu si pretutindeni.
Superioritartea televiziunii combinata cu radioul asupra jurnalului sonor cinematografic consta in caracterul viu, imediat, palpitant al reportajului. Asistam la un eveniment chiar in clipa in care se produce. Serbarile olimpiadei din Berlin au fost transmise in regiunea capitalei germane, nu numai cu sunet, ci si cu imagini. De asemenea. serbarile incoronarii din Londra, numeroase meciuri sportive, tot soiul de interview-uri cu personalitati au putut fi urmarite de populatia britanica la receptorul de radio-televiziune. Perspectivele acestei inovatii tehnice sunt incalculabile. In viitor vom putea urrnari ca spectatori si auditori tot ceea ce se petrece mai cu seama pe glob, in clipa savarsii evenimentului. Spatiul si timpul sunt cu desarvarsire cucerite.
In realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Televiziunea este astazi tot atât de perfectionata ca si radioul sau cinematograful sonor. Se pot transmite imaginile pe un ecran de 5/5 m. sau pe unul 1/1 in mod perfect.
Atât de departe a ajuns televiziunea, incat se pot transmite chiar imaginile in culorile lor naturale. Si pretul unor asemenea aparate magice nu ar fi mai mare decât al unui aparat obisnuit de radio. Atunci? De ce nu este pusa aceasta minunata inventie la dispozitia publicului?
Enigma aceasta a investigat-o redactorul radiofonic al publicatiei Star. Si a descoperit secretul televiziunii.
Enigma aceasta a investigat-o redactorul radiofonic al publicatiei Star. Si a descoperit secretul televiziunii.
Toate brevete1e de perfectionare ale televiziunii, in numar de 126, au fost cumparate cu multe milioane de dolari de trusturile producatoare de filme si de asociatiile salilor de cinematograf din Statele Unite ale Americii. De cum apare un brevet nou de televiziune, e imediat cumparat, la orice pret ar fi, si inchis in seifurile marilor trusturi de cinematografie.
Si iata de ce: societatile producatoare de filme si proprietarii de sali de cinematograf au investit capitaluri enorme in filmul sonor. S-a inregistrat, insa, o mare criza in cinematografie, iar banii investiti nu au fost amortizati.
In cazul in care televiziunea ar fi la indemana oricui, cinematografele ar trebui sa-si inchida portile, iar studiourile de productie, la fel. De aceea, cele 126 de brevete pentru perfectionarea televiziunii se af1a sub paza sigura. Probabil ca negustorii de dincolo de Ocean, asteapta sa-si recupereze banii pierduti in cinematografie ca sa elibereze aceste brevete. Pentru a avea, deci, televiziune, trebuie sa asteptam ca mi1ionarii americani sa-si incheie socotelile sau sa se retraga din afaceri.Si iata de ce: societatile producatoare de filme si proprietarii de sali de cinematograf au investit capitaluri enorme in filmul sonor. S-a inregistrat, insa, o mare criza in cinematografie, iar banii investiti nu au fost amortizati.
Transmisiunea stirilor, chiar in ziua in care s-au produs faptele este, fara indoiala, unul din pretioasele merite ale radiodifuziunii. Ziarul vorbit in fata microfonului are, fata de ziarul imprimat, avantajul acestei rapiditati in raspandirea informatiilor. Cu toata viteza prodigioasa a rotativelor moderne, care permit cotidianelor sa apara in editii speciale, cu o intarziere mai mica de o ora de la savarsirea unui eveniment de seama, cititorul situat in zone indepartate nu poate sa fie informat de ceea ce se petrece in lume decât dupa un interval de mai multe ore, uneori chiar si o zi intreaga. Undele electrice, care brazdeaza vazduhul cu iuteala fulgerului, au simplificat mult problema.
Radiojurnalul ne pune in contact, moment cu moment, cu tot ceea ce se petrece in orice punct al globului. Si nu e nevoie ca auditorul sa se gaseasca intr-o metropola. El poate locui in coltul cel mai parasit din provincie si, totusi, sa beneficieze, in aceeasi masura, de inventia lui Marconi.
Daca ziaru1 vorbit reprezinta o adevarata revolutie in serviciul raspandirii stirior, iar reportajul la microfon a devenit astazi una din cele mai bune surse de documentare directa asupra diverselor aspecte ale vietii moderne, putem inregistra acum un alt progres imbucurator, in aceasta directie. Televiziunea, transmisiunea la distanta a imaginilor pe calea undelor, face posibila informarea imediata. Jurnalul sonar care alcatuieste, fara indoiala, o atractie a ecranului, este mai mult un fel de "conserva". Dar el reda imagini si sunete inregistrate intr-un anumit loc, intr-un anumit moment, spre a fi apoi difuzate mai târziu si pretutindeni.
Superioritartea televiziunii combinata cu radioul asupra jurnalului sonor cinematografic consta in caracterul viu, imediat, palpitant al reportajului. Asistam la un eveniment chiar in clipa in care se produce. Serbarile olimpiadei din Berlin au fost transmise in regiunea capitalei germane, nu numai cu sunet, ci si cu imagini. De asemenea. serbarile incoronarii din Londra, numeroase meciuri sportive, tot soiul de interview-uri cu personalitati au putut fi urmarite de populatia britanica la receptorul de radio-televiziune. Perspectivele acestei inovatii tehnice sunt incalculabile. In viitor vom putea urrnari ca spectatori si auditori tot ceea ce se petrece mai cu seama pe glob, in clipa savarsii evenimentului. Spatiul si timpul sunt cu desarvarsire cucerite.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Daca v-a placut articolul si imaginile sau aveti comentarii si completari, va rog sa imi scrieti