Treceți la conținutul principal

Prima nunta a Romaniei Regale: Carol si Elisabeta


Principele Carol al României a plecat, în 1869, în Occident să-şi aleagă soţia. Patru criterii de selecţie a viitoarei Doamne a României trebuiau respectate: trebuia să fie de acelaşi rang, să aibă o dotă pe măsură, să aibă o moralitate impecabilă şi familia, relaţiile şi rudele ei să sprijine politica statului român.
Pe 28 septembrie 1869, prințul Carol a plecat spre Baden, unde urma să se întâlnească cu familia regală prusacă. Prințul Friedrich Wilhelm l-a îndemnat să lase deoparte toate celelalte probleme şi opţiuni și să încerce să o întâlnească pe prințesa Elisabeta de Wied, pe care Carol o cunoștea deja din 1861. Kronprinţul considera ca Elisabeta are exact acelaşi devotament în ceea ce privește îndatoririle oficiale ca prințul însuși. Friederich Wilhelm a propus chiar să organizeze el însuşi o întâlnire, ca și cum ar fi întâmplătoare, la Darmstadt, pe 13 octombrie, iar Carol al României a fost imediat de acord.

Între timp, Carol a făcut o vizită în Franţa. Împăratul francez Napoleon al III-lea l-a primit cu mare cordialitate. Prințul României a fost însărcinat să îl informeze pe Regele Wilhelm I despre intențiile pașnice ale Franței și despre dorința sinceră a împăratului de a păstra cele mai bune relaţii cu Prusia. Napoleon a declarat chiar că nimeni nu poate înțelege mai bine dificultățile poziției lui Carol în România decât el, deoarece conducerea unui popor latin nu era o chestiune ușoară. Când a aflat detalii despre proiectul căsătoriei cu Elisabeta, Napoleon și-a exprimat satisfacția și a adăugat: "Prințesele germane sunt atât de bine educate!"

Pentru că întâlnirea lui Carol cu Prințesa Elisabeta a fost relocată la Köln în loc de Darmstadt, cum se stabilise iniţial, prințul Carol a plecat pe 12 octombrie, deci cu o zi mai devreme faţă de data programată. Evenimentul a avut loc la Flora, unde Prinţesa Marie de Nassau, mama Elisabetei, o însoţea la o serată. Urma un concert Schumann. Prințul Carol și prințesa Elisabeta, care se cunoşteau, cum spuneam, din 1861, pentru că se întâlniseră în câteva conjuncturi oficiale la Berlin, au făcut o mică plimbare în aer liber, povestind despre vechile vremuri din Berlin.

Prințul Carol s-a îndrăgostit sincer de prințesa Elisabeta și a decis să-i ceară mâna. A urmat o întâlnire privată cu mama Elisabetei, prințesa de Wied, şi toate detaliile au fost aranjate, nu înainte ca prinţesa mamă  să se convingă că fiică este de acord cu acest mariaj. După un sfert de oră de consfătuiri în familie, răspunsul "Da" a ajuns la prinț, chiar din partea tinerei prințese. Treburi urgente au făcut ca prinţul să plece pentru următoarele două zile la Paris, chiar în cursul nopţii.

După o absență de 48 de ore, prințul Carol se întoarce de la Paris la Neuwied, unde, pe 15 octombrie 1869, a fost oficiată logodna. Tânărul cuplu a primit un număr impresionant de telegrame de felicitare, inclusiv mesaje de la Regele și Prinţul Prusiei și de la Împăratul Napoleon al III-lea. Impresia generală creată de alegerea prințului Carol a fost foarte bună.

Dar situaţia politică fragilă a impus întoarcerea rapidă a prințului în ţară. Totuşi, ziua nunții a fost ferm stabilită pentru 15 noiembrie. Şi chiar aşa s-a întâmplat. Cei doi miri s-au bucurat ca la nuntă să participe invitaţi dintre cei mai selecţi: regina Prusiei, Augusta de Saxa-Weimar-Eisenach, însoțită de Marea Ducesă de Baden, reprezentanţi de seamă ai familiei de Hohenzollern Sigmaringen şi numeroşi trimişi diplomatici. Ceremonia a avut loc la Neuwied, prima dată în Capela Romano-Catolică și, ulterior, a existat şi o ceremonie în conformitate cu ritualurile bisericii protestante, căreia îi aparţinea mireasa.Textul predicii de căsătorie a fost plin de mesaje referitoare la dificultăți care urmau în viaţa tânărului cuplu. "Unde te duci tu, voi merge şi eu și unde vei locui, voi locui şi eu, poporul tău va fi poporul meu și Dumnezeul tău, Dumnezeul meu", a fost juramantul Elisabetei la ceremonia de căsătorie.  Pastorul i-a spus miresei în timpul nunţii: „Te-ai născut germană, dar eşti româncă de azi înainte".

Pe 18 noiembrie, la doar câteva zile după nuntă, a început călătoria spre noua casă a prințesei. După o scurtă ședere în Viena, Principele Carol şI Principesa Elisabeta  au ajuns, pe 22 noiembrie, pe pământ românesc. În fiecare oraș prin care au trecut în drumul lor a fost sărbătoare, iar entuziasmul românilor părea să-l depășească chiar și pe cel cu care l-au întâmpinat românii pe prințul Carol, în 1866. Sosirea prinţilor la Bucuresti a fost marcată cu 101 salve de tun, iar oraşul a fost decorat in cinstea acestei fericite ocazii. Venerabilul Mitropolit Nifon a oficiat un Te Deum la Catedrala din Dealul Mitropoliei, căsătoria a fost binecuvântată în rit ortodox şi trecută în registrul Stării Civile. Darul de nuntă din partea României a fost defilarea a cincizeci de perechi de tineri ţărani veniţi din toate colţurile ţării, proaspăt căsătoriţi şi înzestraţi pe cheltuiala statului. În următoarele zile deputații români din toate regiunile  au fost primiți în Sala Tronului, iar Principesa Elisabeta a purtat, pentru prima dată, coroana de diamante la București.

Comentarii

  1. Bună ziua tuturor, acesta este cel mai minunat lucru pe care l-am experimentat vreodată și trebuie să împărtășesc această mărturie minunată. Vreau doar să spun mulțumiri lui DR ISIKOLO pentru că mi-a luat timp să mă ajute să arunc vraja care-mi aduce înapoi fostul meu iubit care a pierdut brusc interesul pentru mine după șase luni de logodnă, dar astăzi suntem căsătoriți și mai fericiți decât niciodată. Am fost cu adevărat uimit și șocat când a făcut treaba pentru mine și în 48 de ore după aceea, Kris s-a întors la mine acasă și a început să implore iertare și să-l accept înapoi .. Sunt într-adevăr lipsit de cuvinte și nu știu cât de mult să-ți transmit aprecierea mea DR ISIKOLO ești un Dumnezeu trimis pentru a restabili relația ruptă. Îi place profund să-i ajute pe oameni să-și îndeplinească dorințele, să găsească dragostea adevărată, să-i readucă pe foștii iubiți, să oprească relațiile abuzive, să găsească succes, să atragă fericirea, să găsească sufletele pereche și multe altele. Contactați-l astăzi și lăsați-l să vă arate minunile și uimirea sistemului său de vraji de dragoste. Oferă cele mai bune rezultate în aruncarea de vrăji reală. Trimiteți un e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com Puteți, de asemenea, să-l Whatsapp la +2348133261196. Site-ul său: (https://isikololovetemple.com)

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru ajutor, verificați cu amabilitate (https://isikololovetemple.com)
    Bună ziua, vreau să împărtășesc experiența mea uimitoare cu cel mai mare jucător de vrăji DR ISIKOLO. soțul meu mă înșela și când am aflat că am avut o luptă care l-a determinat să se ocupe de divorț, am plâns și m-am îmbolnăvit când căutam online citate despre dragoste, am văzut oameni vorbind despre el și despre marea sa lucrare, al cărei caz era similar la mine mi-au lăsat informațiile de contact, l-am contactat și mi-a spus să nu-mi fac griji că după 48 de ore va anula divorțul și se va întoarce la mine după ce am făcut tot ce mi-a cerut să fac spre marea mea surpriză după 48 de ore, a fost soțul meu, a îngenuncheat, implorându-mă să-l accept înapoi, vă mulțumesc încă o dată DR ISIKOLO, sunteți într-adevăr o binecuvântare pentru mine, vă poate ajuta să contactați e-mailul: isikolosolutionhome@gmail.com sau Puteți, de asemenea, să-l Whatsapp la +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere
  3. PERSOANĂ ABORDABILĂ IMEDIATĂ / AFACERI / ACASĂ / OFERTĂ DE ÎMPRUMUT DE INVESTIȚIE FĂRĂ COST / STRES CONTACTĂȚI-NE ASTĂZI VIA Apel / Text +1(415)630-7138 Whatsapp +19292227023 E-mail drbenjaminfinance@gmail.com

    Suntem consultanți financiari care acordă împrumuturi de încredere persoanelor fizice și finanțare pentru afaceri, acasă și demararea proiectelor. Te-ai săturat să cauți împrumuturi sau te afli într-o mizerie financiară. Aveți un scor de credit scăzut și veți fi dificil să obțineți împrumuturi de la bănci și alte instituții financiare? atunci nu vă mai faceți griji pentru că noi suntem soluția nenorocirii dvs. financiare. oferim toate tipurile de împrumut, de la 5.000 USD până la 533.000.000 USD USD, cu o rată a dobânzii scăzută de 2% și o durată a împrumutului de la 1 la 35 de ani pentru a rambursa împrumutul în condiții de siguranță și nesigurate. Vă pierdeți somnul noaptea îngrijorându-vă cum să obțineți un împrumutat legitim? Contactați-ne prin apel / text +1(415)630-7138 Whatsapp +19292227023 E-mail drbenjaminfinance@gmail.com

    Împărtășiți acest lucru pentru a ajuta un suflet chiar acum, mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Vă mulțumesc foarte mult DOCTOR ISIKOLO pentru că l-ați făcut pe fostul meu iubit să revină la mine. Scriu această minunată mărturie cu privire la acest om. Mi-a îndeplinit toate dorințele. Iubitul meu și cu mine ne-am întâlnit mai mult de 3 ani și, deși am avut atâtea certuri, dar nu ne-am gândit niciodată la o despărțire. Într-o zi, m-a sunat la telefon spunându-mi cum este obosit de relație și nu poate vedea nicăieri spre care ne îndreptăm. Au trecut luni și iubitul meu nu m-a mai contactat și nu am mai auzit de el și telefonul său mobil a fost deconectat. Știam că trebuie să caut ajutor din cauza atâtor dragoste pe care o am pentru el. Am contactat acest mare jucător de vrăji pentru că nu am mai contactat niciodată pe nimeni și vă spun că după 2 zile de contact, fostul meu iubit m-a sunat și mi-a cerut să mă vadă și a doua zi dimineață și suntem fericiți împreună cu ajutorul acestui mare vrăjitor numit DOCTOR ISIKOLO. Am promis să vă manifest lucrările tuturor și vă rugăm să contactați acest om pentru a vă ajuta la: isikolosolutionhome@gmail.com sau WhatsApp lui la el la: +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumesc domnule pentru vrăjile tale autentice. Sunt Zara Matteo pe nume. Acest lucru este cu adevărat incredibil și nu am experimentat niciodată așa ceva în viața mea. Înainte de a vă cunoaște, domnule, am încercat toate mijloacele probabile pe care le-am putut pentru a-mi aduce soțul înapoi, dar am ajuns să-mi dau seama că nimic nu funcționează pentru mine și că soțul meu a dezvoltat multă ură pentru mine. Am crezut că nu există nicio speranță de a mă reîntâlni cu fostul meu soț. Dar când am citit recenzii bune despre modul în care DR ISIKOLO îi ajută pe ceilalți, am decis să îl contactez. ca să încerc și am făcut tot ce mi-a instruit și am avut încredere în el și i-am urmat instrucțiunile așa cum mi-a garantat în 48 de ore și tocmai atunci mi-a sunat fostul. Domnule Suntem mai mulțumiți acum ca oricând. Totul arată perfect și atât de natural! Mulțumesc mult domnule pentru vrăjile tale autentice și incontestabile de reuniune. aici din nou E-mailul său: isikolosolutionhome@gmail.com Îl poți și WhatsApp pe +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere
  6. Viața nu a fost ușoară cu mine după ce căsătoria mea a fost ruptă când soțul meu a plecat pentru divorț, dar îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru că l-a folosit pe DR WALE, care este ca un Dumnezeu pe Pământ pentru a-mi restabili căsătoria ruptă cu vraja sa puternică. Am suferit de depresie timp de 6 luni, dar astăzi, sunt atât de fericit că am cunoscut-o pe DR WALE pentru că vraja lui m-a făcut să cred că adevărul vrăjile sunt reale și funcționează. Am respectat fiecare instrucțiune pe care mi-a dat-o DR WALE pentru că mi-a promis că mă va face fericită și mândră și cu adevărat, toate acestea s-au întâmplat și soțul meu s-a întors la mine, cu genunchii pe pământ, cerându-mi iertare în câteva zile după ce am luat legătura cu el și acum suntem perfect legați din nou pe viață. Pot spune cu îndrăzneală tuturor celor de acolo că vrăjile DR WALE sunt într-adevăr cele mai bune și mai puternice. Îi sunt recunoscător pentru totdeauna până la sfârșitul timpului. Deci, vă puteți conecta cu el prin e-mail prin: WhatsApp / Viber: +2347054019402 sau prin e-mail: drwalespellhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Daca v-a placut articolul si imaginile sau aveti comentarii si completari, va rog sa imi scrieti

Postări populare de pe acest blog

INEDIT: VIDEOINTERVIU CU REGINA MARIA_ROMANIA_9 MAI 1929

Vizita Reginei Maria in America, in toamna anului 1926, a creat multa valva in presa de peste Ocean. Camerele video au insotit-o peste tot, oficialitatile i-au adus omagiile, poporul american a privit-o cu admiratie. Regina insasi a relatat in jurnalul sau impresiile pe care vizita peste Ocean i le-au lasat. Trei ani mai tarziu, cand o echipa a Fox Movietone News a venit in Romania, Regina a inregistrat un interviu vide o in care vorbeste despre aceasta calatorie fascinanta, dar si despre viata ei si despre speranta. Filmul de arhiva apartine si este pastrat in biblioteca University of South Carolina si cred ca nu a fost vizionat pana acum decat, eventual, in cercuri restranse. L-am descoperit dupa o cercetare minutioasa si cred ca este momentul sa il fac cunoscut. M-as bucura sa aflu impresiile dvs despre aceste imagini pretioase care apartin istoriei Romaniei moderne, despre aceasta Regina atat de iubita, descoperita in anii din urma putin cate putin si care mai are inca, la atatia

Moştenitorii Iranului de altădată: Frumoasele soţii ale şahului Mohammad Reza Pahlavi

Cele trei regine ale Iranului: Fawzia, Soraya şi Farah Mohammad Reza Șah Pahlavi s-a n ă scut pe 26 octombrie 1919 în Teheran şi a fost fiul şahului Reza Pahlavi al Persiei și ultimul monarh al Iranului. Tânărul şah a primit o educație occidentală și, prin urmare, a fost un prieten al Statelor Unite și al statelor din vestul Europei.  Când Mohammad Reza a împlinit 11 ani, tatăl său l-a înscris la Institut Le Rosey, un internat elvețian, pentru studii suplimentare. Mohammad a plecat în Elveția pe 7 septembrie 1931, unde cursurile se ţineau în limba franceză, fiind primul prinţ moştenitor iranian care a fost trimis în străinătate pentru a fi educat.  S-a întors în ţara natală pentru a obține diploma de bacalaureat în 1936 şi, după revenirea în Iran, a fost înregistrat l a academia militară din Teheran, unde a rămas înscris până în 1938, absolvind ca locotenent. Regina Fawzia După absolvire, Mohammad Reza a fost repede promovat la gradul de căpitan, rang pe care l-

ANNE FRANK, FETIȚA-SIMBOL A VICTIMELOR NAZISMULUI

  Anne s-a născut pe 12 iunie 1929 în Frankfurt, fiind cea de-a doua fiică a lui Otto Frank și a lui Edith Frank și a avut o soră care era cu trei ani mai mare, Margot Frank. Familia Frank, evrei reformați, locuia într-un cartier cu oameni de diferite credințe, Anne având prietene romano-catolice, protestante și evreice. Părinții nu erau stricți în ceea ce privește tradițiile religioase, cea mai religioasă dintre ei fiind mama, Edith, iar Otto, care avea o bibliotecă vastă, se ocupa îndeaproape de educația fetelor, îndemnându-le să citească. După ce naziștii au ajuns la putere în Germania, Otto Frank a hotărât să deschidă o filială a firmei pe care o avea, Opekta, la Amsterdam, în Olanda. Inițial, tatăl familiei s-a mutat singur la Amsterdam în 1933, iar Edith și fetele l-au urmat în februarie 1934. Patru ani mai târziu, în 1938, Otto a înființat, împreună cu Herman van Pels, tot evreu, exilat din Osnabrück, o a doua firmă, Pectacon, care vindea mirodenii. În mai 1940 Olanda a fo