Treceți la conținutul principal

Soarta celor opt neveste ale țarului Ivan cel Groaznic


Ivan cel Groaznic s-a născut pe 25 august 1530 și a fost fiul mult așteptat al lui Vasili, Marele Cneaz al Moscovei. Pe 25 noiembrie 1533, Marele Cneaz, aflat pe moarte, își dictează testamentul desemnându-l ca succesor la tron pe Ivan, singurul său fiu, care are aproape 3 ani, cu condiția ca până la vârsta de 15 ani să se afle sub tutela mamei, Elena, și a boierilor fideli.
După moartea tatălui, micul Ivan devine Marele Cneaz al Moscovei, dar, după cinci ani, mama lui, regentă a cnezatului, Elena Glinskaia, nu apucă să își ducă regența până la termen pentru că moare otrăvită. Este momentul în care la Moscova izbucnește o luptă crâncenă între boierii care își disputau influența în conducerea cetății. Copilul asistă la momente de cruzime greu de imaginat și învață despre viclenia supușilor. Ajuns la vârsta de 13 ani, devine conștient de autoritatea lui și începe să se răzbune. De exemplu, pe 29 decembrie 1543 dă ordin ca boierul Andrei Suiski să fie sfâșiat de câini de vânătoare înfometați.
Când împlinește 16 ani, Ivan este încoronat țar la Moscova, apoi se căsătorește, pe 3 februarie 1547, în Catedrala Adormirii Maicii Domnului cu Anastasia Romanova, fiică a unor boieri dintr-o familie de viță veche.
Șapte ani mai târziu, pe 28 martie 1554, cuplul are bucuria de a avea primul copil, țareviciul Ivan. Țarina mai născuse două fete dintre care una, Ana, a murit la doi ani și un băiat, Dimitri, care a murit la câteva luni după naștere.
Tânărul țar își construiește o nouă structură de conducere, formează un sfat de tip nou, alcătuit din membri ai nobilimii și ai clerului. Consiliul este dominat de Mitropolitul Macarie și de părintele Silvestru, un predicator luminat.
În august 1554 supune regiunea Astrahanului și obține controlul peste toate satele aflate pe cursul Volgăi, iar în 1558 armata sa pătrunde în Livonia.
Țarina Anastasia moare pe 7 august 1560, iar Ivan se căsătorește cu fiica unui prinț cerchez  care este botezată ortodox și primește numele Maria. Noua țarină este frumoasă, însă analfabetă și răzbunătoare. Cuplului i se naște un băiat, Vasili, care va muri după câteva săptămâni, iar pe 1 septembrie 1569, ajunsă la 25 de ani, și țarina Maria moare otrăvită.
Pe 28 octombrie 1571 Ivan se căsătorește pentru a treia oară cu Marfa Sobakina, fiica unui negustor din Novgorod, și, în același an, pe 3 noiembrie are loc nunta fiului său, Ivan, cu Eudoxia Saburova. Țarina Marfa, care se îmbolnăvise înainte de nuntă, moare pe 13 noiembrie, la două săptămâni după căsătorie. De teamă că nu i se va permite cea de-a patra căsătorie, țarul Ivan declară că n-a avut nici un contact cu soția sa și cere Bisericii anularea căsătoriei. Astfel că obține permisiunea clerului și se însoară în 1572 cu Anna Koltovski, fiica unui curtean. După doi ani de căsătorie îi va reproșa sterilitatea, o va repudia și o va trimite într-o mănăstire unde Anna va deveni sora Daria.
Țarul se căsătorește pentru a cincea oară cu Anna Vasilcikova care, curând, va suferi o moarte violentă. A șasea soție, Vasilisa Melentieva, este surprinsă după câteva luni în adulter cu prințul Ivan Devtelev și este trimisă și ea la mănăstire. Cea de-a șaptea soție, Maria Dolgoruki, îl dezamăgește pe Țar mai mult decât toate celelalte: nu este fecioară. Pedeapsa țarului este groaznică: dă ordin să fie legată de o trăsură, iar caii o trag în râu unde se îneacă. În 1581 se căsătorește pentru a opta oară cu Maria Nagoi, fiica unui dregător de la curte. În același timp, cel de-al doilea fiu al său din prima căsătorie, Feodor, o ia de soție pe Irina.
La curtea sa trăiau așadar cei doi fii și soțiile acestora. Într-o zi, țarul Ivan își vede nora, pe Elena, soția fiului cel mare, Ivan, care era însărcinată, purtând o rochie subțire în loc de trei rochii, așa cum era obiceiul, se năpustește asupra ei furios și o bate atât de tare încât aceasta avortează. Țareviciul Ivan ridică vocea în fața lui, țarul își lovește la nervi fiul cu un baston cu vârful de fier și îl rănește mortal. Pe 19 noiembrie 1581 țareviciul moare în urma unei febre puternice.
Țarul Ivan este distrus, nu mai doarme și nu mai mănâncă, se simte vinovat pentru că și-a omorât fiul, moștenitorul de drept al țaratului.
La începutul anului 1584, starea lui de sănătate se agravează și cheamă vracii cei mai vestiți pentru a-l trata. Din toate părțile sosesc la Moscova astrologi și ghicitori, și, deși boierii îi ascund concluziile prezicătorilor, Ivan află că astrologii i-au calculat data decesului - 18 martie.
Începe să facă mai multe daruri bisericilor și este preocupat de succesiune. În prezența boierilor dictează dispoziții prin care îl numește moștenitor pe cel de-al doilea fiu al său, Feodor.
Întâmplarea a făcut ca exact pe 18 martie 1584, Ivan să moară în timp ce juca o partidă de șah.
Țarul a fost înmormântat în biserica Sfântului Arhanghel Mihail alături de fiul său pe care el însuși l-a ucis într-un acces de furie.

Comentarii

  1. Foarte interesant și bine documentat articolul.. Țarul era un om rău.. Sau nenorocirile la care a fost martor l-a înrăit.. Nu știu. Ce știu e că nu-mi place Ivan cel Groaznic..

    RăspundețiȘtergere
  2. Se vede treaba ca acel secol XVI a favorizat apariția acestor capete încoronate lesne schimbătoare de neveste....Ivan cel Groaznic l-a depășit la număr de soții pe Henric al VIII-lea al Angliei care a avut doar...6.

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru ajutor, verificați cu amabilitate (https://isikololovetemple.com)
    Bună ziua, vreau să împărtășesc experiența mea uimitoare cu cel mai mare jucător de vrăji DR ISIKOLO. soțul meu mă înșela și când am aflat că am avut o luptă care l-a determinat să se ocupe de divorț, am plâns și m-am îmbolnăvit când căutam online citate despre dragoste, am văzut oameni vorbind despre el și despre marea sa lucrare, al cărei caz era similar la mine mi-au lăsat informațiile de contact, l-am contactat și mi-a spus să nu-mi fac griji că după 48 de ore va anula divorțul și se va întoarce la mine după ce am făcut tot ce mi-a cerut să fac spre marea mea surpriză după 48 de ore, a fost soțul meu, a îngenuncheat, implorându-mă să-l accept înapoi, vă mulțumesc încă o dată DR ISIKOLO, sunteți într-adevăr o binecuvântare pentru mine, vă poate ajuta să contactați e-mailul: isikolosolutionhome@gmail.com sau Puteți, de asemenea, să-l Whatsapp la +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere
  4. După 2 ani de căsătorie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii. Am simțit că viața mea era pe punctul de a se termina, aproape că m-am sinucis, am rămas emoțional foarte mult timp. Mulțumită unui jucător de vrăji numit Dr. Ilekhojie, pe care l-am cunoscut online. Într-o zi credincioasă, în timp ce navigau pe internet, am dat peste o mulțime de mărturii despre acest personaj special. Unii oameni au mărturisit că și-a adus înapoi amantul Ex, unii au mărturisit că reface pântecele, vindecă cancerul și alte boli, unii au mărturisit că poate arunca o vrajă pentru a opri divorțul și așa mai departe. De asemenea, am dat peste o mărturie anume, era vorba despre o femeie numită Sonia, ea a mărturisit despre cum și-a adus înapoi ex-iubitul în mai puțin de 2 zile și, la sfârșitul mărturiei, a renunțat la adresa de e-mail a doctorului Ilekhojis. După ce am citit toate acestea, am decis să încerc. L-am contactat prin e-mail și i-am explicat problema mea. În doar 48 de ore, soțul meu a revenit la mine. Ne-am rezolvat problemele și suntem chiar mai fericiți decât înainte. Dr. Ilekhojie este într-adevăr un om înzestrat și nu mă voi opri să-l public, pentru că este un om minunat ... Dacă aveți o problemă și căutați un jucător de vrăji real și autentic pentru a vă rezolva toate problemele, contactați Dr. Ilekhojie prin Whatsapp / Viber pe (2348147400259) sau prin e-mail (gethelp05@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare tuturor. Vreau să împărtășesc experiența mea uimitoare cu marele jucător de vrajă Dr DOION soțul meu mă înșela și când am aflat că am avut o luptă care l-a condus să se ocupe de divorț, am plâns și m-am îmbolnăvit când căutam online citate de dragoste I am văzut oameni vorbind despre dr. ODION și lucrarea lui minunată, al cărei caz a fost similar cu al meu, au lăsat informațiile de contact. Am contactat-o pe dr. ODION și mi-a spus să nu-mi fac griji că după două zile va anula divorțul și soțul meu va reveni după mine Am făcut tot ce mi-a cerut să fac spre marea mea surpriză a doua zi seara, a fost soțul meu îngenuncheat rugându-mă să-l accept înapoi, vă mulțumesc încă o dată dr ODION, sunteți într-adevăr o binecuvântare pentru mine și vă poate ajuta. contactați-l pe Dr. ODION prin adresa sa de e-mail la: (drodion60@yandex.com) Text, sunați sau adăugați-l pe WhatsApp: +2349060503921

    RăspundețiȘtergere
  6. Salutare tuturor. Vreau să împărtășesc experiența mea uimitoare cu marele jucător de vrajă Dr DOION soțul meu mă înșela și când am aflat că am avut o luptă care l-a condus să se ocupe de divorț, am plâns și m-am îmbolnăvit când căutam online citate de dragoste I am văzut oameni vorbind despre dr. ODION și lucrarea lui minunată, al cărei caz a fost similar cu al meu, au lăsat informațiile de contact. Am contactat-o pe dr. ODION și mi-a spus să nu-mi fac griji că după două zile va anula divorțul și soțul meu va reveni după mine Am făcut tot ce mi-a cerut să fac spre marea mea surpriză a doua zi seara, a fost soțul meu îngenuncheat rugându-mă să-l accept înapoi, vă mulțumesc încă o dată dr ODION, sunteți într-adevăr o binecuvântare pentru mine și vă poate ajuta. contactați-l pe Dr. ODION prin adresa sa de e-mail la: (drodion60@yandex.com) Text, sunați sau adăugați-l pe WhatsApp: +2349060503921

    RăspundețiȘtergere
  7. Vreau să folosesc această ocazie pentru a mulțumi unui jucător de vrăji numit Dr. Ajayi Deoarece a contribuit la restabilirea păcii în căsnicia mea ruptă, am aflat despre el printr-un prieten pe care l-a ajutat cu numerele norocoase să câștige mare la o loterie. Nu vreau să intru în detalii, dar ceea ce îmi va plăcea să știți este că Dr. Ajayi este un adevărat om spiritual. am căutat ajutor din diferite surse, dar nu s-a întâmplat nimic până când prietenul meu nu mi l-a prezentat, l-am contactat în legătură cu căsătoria mea ruptă și i-am explicat totul, mi-a spus ce trebuie făcut, ceea ce am respectat și astăzi sunt un om fericit în căsătoria mea, soția mea a venit acasă și a spus că nu mai vrea un divorț și datorită doctorului Ajayi este însărcinată cu un băiețel și starea mea financiară sa îmbunătățit. Dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor în ceea ce vă deranjează, contactați Dr. Ajayi pe e-mail drajayi1990@gmail.com sau Whatsapp: +2347084887094 el este 100% garantat.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Daca v-a placut articolul si imaginile sau aveti comentarii si completari, va rog sa imi scrieti

Postări populare de pe acest blog

INEDIT: VIDEOINTERVIU CU REGINA MARIA_ROMANIA_9 MAI 1929

Vizita Reginei Maria in America, in toamna anului 1926, a creat multa valva in presa de peste Ocean. Camerele video au insotit-o peste tot, oficialitatile i-au adus omagiile, poporul american a privit-o cu admiratie. Regina insasi a relatat in jurnalul sau impresiile pe care vizita peste Ocean i le-au lasat. Trei ani mai tarziu, cand o echipa a Fox Movietone News a venit in Romania, Regina a inregistrat un interviu vide o in care vorbeste despre aceasta calatorie fascinanta, dar si despre viata ei si despre speranta. Filmul de arhiva apartine si este pastrat in biblioteca University of South Carolina si cred ca nu a fost vizionat pana acum decat, eventual, in cercuri restranse. L-am descoperit dupa o cercetare minutioasa si cred ca este momentul sa il fac cunoscut. M-as bucura sa aflu impresiile dvs despre aceste imagini pretioase care apartin istoriei Romaniei moderne, despre aceasta Regina atat de iubita, descoperita in anii din urma putin cate putin si care mai are inca, la atatia

Moştenitorii Iranului de altădată: Frumoasele soţii ale şahului Mohammad Reza Pahlavi

Cele trei regine ale Iranului: Fawzia, Soraya şi Farah Mohammad Reza Șah Pahlavi s-a n ă scut pe 26 octombrie 1919 în Teheran şi a fost fiul şahului Reza Pahlavi al Persiei și ultimul monarh al Iranului. Tânărul şah a primit o educație occidentală și, prin urmare, a fost un prieten al Statelor Unite și al statelor din vestul Europei.  Când Mohammad Reza a împlinit 11 ani, tatăl său l-a înscris la Institut Le Rosey, un internat elvețian, pentru studii suplimentare. Mohammad a plecat în Elveția pe 7 septembrie 1931, unde cursurile se ţineau în limba franceză, fiind primul prinţ moştenitor iranian care a fost trimis în străinătate pentru a fi educat.  S-a întors în ţara natală pentru a obține diploma de bacalaureat în 1936 şi, după revenirea în Iran, a fost înregistrat l a academia militară din Teheran, unde a rămas înscris până în 1938, absolvind ca locotenent. Regina Fawzia După absolvire, Mohammad Reza a fost repede promovat la gradul de căpitan, rang pe care l-

ANNE FRANK, FETIȚA-SIMBOL A VICTIMELOR NAZISMULUI

  Anne s-a născut pe 12 iunie 1929 în Frankfurt, fiind cea de-a doua fiică a lui Otto Frank și a lui Edith Frank și a avut o soră care era cu trei ani mai mare, Margot Frank. Familia Frank, evrei reformați, locuia într-un cartier cu oameni de diferite credințe, Anne având prietene romano-catolice, protestante și evreice. Părinții nu erau stricți în ceea ce privește tradițiile religioase, cea mai religioasă dintre ei fiind mama, Edith, iar Otto, care avea o bibliotecă vastă, se ocupa îndeaproape de educația fetelor, îndemnându-le să citească. După ce naziștii au ajuns la putere în Germania, Otto Frank a hotărât să deschidă o filială a firmei pe care o avea, Opekta, la Amsterdam, în Olanda. Inițial, tatăl familiei s-a mutat singur la Amsterdam în 1933, iar Edith și fetele l-au urmat în februarie 1934. Patru ani mai târziu, în 1938, Otto a înființat, împreună cu Herman van Pels, tot evreu, exilat din Osnabrück, o a doua firmă, Pectacon, care vindea mirodenii. În mai 1940 Olanda a fo